? یاد بگیریم و به فرزندانمان بیاموزیم:
?وقتی با یک پیام رسانهای روبرو میشویم چگونه باید تحلیلش کنیم؟!
۱. این پیام از سوی چه_کسی است؟ چه کسی آن را تولید کرده است؟ سازنده چه #هدفی از تولید این پیام داشته است؟
?
۲. «مخاطب و جامعهٔ هدف» چه کسانی هستند؟ سن، قومیت، طبقه، تخصص، علایق و ویژگیهای دیگر آنها چیست؟
?♀
۳. «متن پیام» چیست؟ (آنچه ما میبینیم و یا میشنویم: کلمات نوشتهشده یا بیانشده، عکسها، نقاشیها، لوگوها، طراحیها، موسیقی، صداها و…)
?
۴. چه نوعی از سبک_زندگی و ارزش در آن ارائه شده است؟ این سبک زندگی و ارزش تا چه حد با مدل زندگی ما همخوانی دارد؟
????
۵. از چه تکنیکها و ابزارهای اقناعی برای تأثیرگذاری بر مخاطب استفاده شده است؟ (در پستهای دیگر با این تکنیک ها بیشتر آشنا خواهیم شد)
⛓
۶. چه بخشی از موضوع گفته نشده یا کمتر گفته شده است؟ چگونه و کجا میتوانید اطلاعات بیشتری دربارهٔ داستانهای گفتهنشده بهدست آورید؟
تا کنون چقدر به این سوالات اهمیت داده اید؟