شن | یک | دو | سه | چهار | پنج | جم |
---|---|---|---|---|---|---|
<< < | > >> | |||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- همه
- آسیب های فضای مجازی
- آنچه درباره سواد رسانه ای باید بدانیم
- اطلاعیه ها
- امنیت در فضای مجازی
- بدون موضوع
- تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- توصیه هایی به والدین در مورد فضای مجازی
- راهکار کاهش آسیب های فضای مجازی
- رسانه
- رسانه و خانواده
- سواد رسانه ای چرا و چگونه؟
- معرفی نرم افزار موبایلی
- معرفی پایان نامه
- مقالات سواد رسانه ای
- کتاب های سواد رسانه ای
- گرافیک عاشورایی در رسانه
موضوع: "رسانه"
? «وظایف رسانهها در شرایط تحریم» ? دکتر اکبر نصرالهی (استاد علوم ارتباطات) ▪️رسانههای بینالمللی بیطرف در موضوعات منطقه باید در ایفای وظیفه حرفهای خود رویدادهای مرتبط با تحریم را واقعنمایی و عملکرد نادرست و مغایر با قوانین بینالمللی آمریکاییها را افشا کنند. اما رسانههای داخلی در چنین شرایطی باید علاوه بر وظیفه اطلاعرسانی و واقعنمایی، همواره به منافع ملی و تحرکات، اهداف و عملکرد دشمن توجه ویژه داشته باشند. ▪️رسانههای داخلی در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا نمیتوانند با اتخاذ مواضع بی طرفانه، فقط روایتکننده صرف باشند. آنها فراتر از وظایف حرفهای، مسئولیتها و وظایف ملی دارند بنابراین باید بیش از تولید صرف اخبار، وارد میدان شوند. ▪️رسانههای داخلی در پوشش وقایع در شرایط تحریم در مرحله اول باید موضوع را فراتر از موضوع حرفهای، به عنوان اتفاق ملی و کلان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ببینند. متاسفانه به نظر میرسد روزنامهنگاران به این موضوع نهتنها نگاه حرفهای ندارند، بلکه به آن از دریچه یک اتفاق ملی هم نمینگرند. ▪️مرحله دوم این است که رسانهها از نوع تحریمها و چگونگی آنها و تفاوتهایش با تحریمهای پیشین آگاهی داشته باشند، باید بدانند اثرات و پیامدهای منفی آنها در سطحی ملی در شاخههای مختلف چگونه است و از سوی دیگر تحریمها چه فرصتیهایی را برای کشور میآفرینند؟ ▪️رسانههای داخلی، قدم دوم را هم به درستی نپیمودهاند یعنی آنچنان که باید، در مورد کم و کیف تحریمها آگاهی مورد نیاز را کسب نکردهاند و اطلاعاتشان سطحی و ناکافی است، چه در مورد خود تحریمها و چه در مورد اثرات و پیامدهای آنها. ▪️در مرحله سوم پس از آگاه شدن، رسانهها باید بدون جانبداری سیاسی و مواضع جناحی مردم و مسئولان را آگاه کنند. اما متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از رسانهها برخی موارد را در خصوص تحریمها بیان میکنند که نشاندهنده غلبه نگاه سیاسی و جناحی آنان بر اصل موضوع است. ▪️اگر قرار باشد رسانهها در این موضوع ملی پس از آگاهیبخشی نقش مطالبهگری و نظارتی داشته باشند، باید حتما بدون جانبداری و مواضع سیاسی به ماجرا بپردازند و منافع و امنیت ملی را بر هر امر دیگری ارجح بدانند. ?منبع: گفتگو با روزنامه ابتکار ?کانال تلگرام “رسانآ"؛ جایی برای نگاه دقیقتر و درست به رسانه و جایگاه آن در زندگیهای جدید ??? @resan_a
?سواد رسانه ای (Media Literacy)
سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و انواع تولیدات آن ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
?مهارت های سواد رسانه ای به نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و همه افراد جامعه کمک می کند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خلاق، گزینشگر و هوشمند باشند نه صرفا یک مصرف کننده ساده و خام برای پیام های رسانه ای.
#حسین_کیاء
#سواد_رسانه_ای
نظارت بر فعالیت های آنلاین کودکان در سال های آغازین آشنایی با رایانه و اینترنت بسیار اهمیت دارد و لازم است تا کودکان در تمام لحظات تحت کنترل باشند. به علاوه، کودکان تنها می توانند نیم ساعت در روز را با سایت های متناسب سن خود سپری کنند. اما برای کودکان بالای هفت سال، شرایط فعالیت های اینترنتی کاملا تغییر می کند
.راهکارهایی بر اساس سن و مراحل مختلف
۲ تا ۴ سال:
فعالیت ها و سایت های متعدد و البته مناسبی برای این گروه سنی در فضای مجازی وجود دارد، اما در بیشتر موارد این نیاز احساس می شود که والدین و فرزندان با یکدیگر وقت خود را در سایت ها سپری کنند.
در اینجا فقط مسائل ایمنی مورد توجه قرار ندارد بلکه “همراهی با فرزندان در اینترنت” راهی است تا اطمینان یابیم که فرزندانمان تجربه خوشایندی از اولین وبگردی های خود خواهند داشت و حتی کمک می کند تا پیوندی مناسب میان کودک و شخص مسن تری که با او وبگردی می کند، حاصل شود.
با شروع ۳ سالگی، برخی از کودکان را می توان از مزایای -مقداری جزئی- استقلال در فضای وب بهره مند کرد از این رو آنها می توانند به کاوش و تجربه های جدید دست یابند و حتی اشتباهات مختص به خود را مرتکب شوند.
البته این به مفهوم آزادی کامل کودکان در فضای اینترنت نخواهد بود. بهترین کار آن است که والدین وب سایت های مناسب برای بازدید آنها را انتخاب کرده و خروج از وب سایت ها نیز بر عهده فرزندان نباشد. البته وقتی فرزندانتان در سایت های ایمن شناخته شده هستند، لازم نیست که تمام مدت بالای سر آنها ایستاده و یا کنارشان بنشینید.
#کودک_اینترنت
@familyweb
- یا زهرا در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
- مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
- یا زهرا در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- یا زهرا در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- انجام پایان نامه در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- یا زهرا در والدین و فضای مجازی
- حضرت مادر (س) در والدین و فضای مجازی