? «وظایف رسانهها در شرایط تحریم» ? دکتر اکبر نصرالهی (استاد علوم ارتباطات) ▪️رسانههای بینالمللی بیطرف در موضوعات منطقه باید در ایفای وظیفه حرفهای خود رویدادهای مرتبط با تحریم را واقعنمایی و عملکرد نادرست و مغایر با قوانین بینالمللی آمریکاییها را افشا کنند. اما رسانههای داخلی در چنین شرایطی باید علاوه بر وظیفه اطلاعرسانی و واقعنمایی، همواره به منافع ملی و تحرکات، اهداف و عملکرد دشمن توجه ویژه داشته باشند. ▪️رسانههای داخلی در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا نمیتوانند با اتخاذ مواضع بی طرفانه، فقط روایتکننده صرف باشند. آنها فراتر از وظایف حرفهای، مسئولیتها و وظایف ملی دارند بنابراین باید بیش از تولید صرف اخبار، وارد میدان شوند. ▪️رسانههای داخلی در پوشش وقایع در شرایط تحریم در مرحله اول باید موضوع را فراتر از موضوع حرفهای، به عنوان اتفاق ملی و کلان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ببینند. متاسفانه به نظر میرسد روزنامهنگاران به این موضوع نهتنها نگاه حرفهای ندارند، بلکه به آن از دریچه یک اتفاق ملی هم نمینگرند. ▪️مرحله دوم این است که رسانهها از نوع تحریمها و چگونگی آنها و تفاوتهایش با تحریمهای پیشین آگاهی داشته باشند، باید بدانند اثرات و پیامدهای منفی آنها در سطحی ملی در شاخههای مختلف چگونه است و از سوی دیگر تحریمها چه فرصتیهایی را برای کشور میآفرینند؟ ▪️رسانههای داخلی، قدم دوم را هم به درستی نپیمودهاند یعنی آنچنان که باید، در مورد کم و کیف تحریمها آگاهی مورد نیاز را کسب نکردهاند و اطلاعاتشان سطحی و ناکافی است، چه در مورد خود تحریمها و چه در مورد اثرات و پیامدهای آنها. ▪️در مرحله سوم پس از آگاه شدن، رسانهها باید بدون جانبداری سیاسی و مواضع جناحی مردم و مسئولان را آگاه کنند. اما متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از رسانهها برخی موارد را در خصوص تحریمها بیان میکنند که نشاندهنده غلبه نگاه سیاسی و جناحی آنان بر اصل موضوع است. ▪️اگر قرار باشد رسانهها در این موضوع ملی پس از آگاهیبخشی نقش مطالبهگری و نظارتی داشته باشند، باید حتما بدون جانبداری و مواضع سیاسی به ماجرا بپردازند و منافع و امنیت ملی را بر هر امر دیگری ارجح بدانند. ?منبع: گفتگو با روزنامه ابتکار ?کانال تلگرام “رسانآ"؛ جایی برای نگاه دقیقتر و درست به رسانه و جایگاه آن در زندگیهای جدید ??? @resan_a
آشنایی با آسیب های خانواده و فرزندان در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آنها
شن | یک | دو | سه | چهار | پنج | جم |
---|---|---|---|---|---|---|
<< < | > >> | |||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
سواد رسانه ای لازمه ی مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها ...
جستجو
موضوعات
- همه
- آسیب های فضای مجازی
- آنچه درباره سواد رسانه ای باید بدانیم
- اطلاعیه ها
- امنیت در فضای مجازی
- بدون موضوع
- تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- توصیه هایی به والدین در مورد فضای مجازی
- راهکار کاهش آسیب های فضای مجازی
- رسانه
- رسانه و خانواده
- سواد رسانه ای چرا و چگونه؟
- معرفی نرم افزار موبایلی
- معرفی پایان نامه
- مقالات سواد رسانه ای
- کتاب های سواد رسانه ای
- گرافیک عاشورایی در رسانه
آخرین نظرات
- یا زهرا در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
- یار آسمانی
- یار مهربان
- پژوهشکده طاها
- یار مهربان
- خانواده و سواد رسانه ای
- داراب
- مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
- مرکز تخصصی نرجس خاتون (س)شاهين شهر
- یا زهرا در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- یار آسمانی
- یار مهربان
- پژوهشکده طاها
- یار مهربان
- خانواده و سواد رسانه ای
- داراب
- یا زهرا در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- یار آسمانی
- یار مهربان
- پژوهشکده طاها
- یار مهربان
- خانواده و سواد رسانه ای
- داراب
- انجام پایان نامه در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
- یا زهرا در والدین و فضای مجازی
- یار آسمانی
- یار مهربان
- پژوهشکده طاها
- یار مهربان
- خانواده و سواد رسانه ای
- داراب
- حضرت مادر (س) در والدین و فضای مجازی
- مطیع ولایت (بسیج طلاب سطح 3 اراک )
- خاطرات خاکی
- وصیت عشاق
- یا زینب کبری