خانهموضوعاتآرشیوهاآخرین نظرات
خانواده و سواد رسانه ای
آشنایی با آسیب های خانواده و فرزندان در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آنها
تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
خانواده و سواد رسانه ای
سواد رسانه ای لازمه ی مواجهه ی هوشمندانه و ایمن با رسانه ها ...
جستجو
موضوعات
  • همه
  • آسیب های فضای مجازی
  • آنچه درباره سواد رسانه ای باید بدانیم
    • تاریخچه سواد رسانه ای در ایران
    • تاریخچه سواد رسانه ای در جهان
    • سواد رسانه ای چیست؟
  • اطلاعیه ها
  • امنیت در فضای مجازی
  • بدون موضوع
  • تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
  • توصیه هایی به والدین در مورد فضای مجازی
  • راهکار کاهش آسیب های فضای مجازی
  • رسانه
  • رسانه و خانواده
  • سواد رسانه ای چرا و چگونه؟
  • معرفی نرم افزار موبایلی
  • معرفی پایان نامه
  • مقالات سواد رسانه ای
  • کتاب های سواد رسانه ای
  • گرافیک عاشورایی در رسانه
فیدهای XML
  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • « کتاب چکیده مقالات همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی
  • تأثیر آموزش سواد رسانه اي بر پرخاشگري و نگرش به خشونت در کاربران »
سواد رسانه‌ای و مقاومت مصرف‌کنندگان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان
ارسال شده در 26 اردیبهشت 1397 توسط یا زهرا در کتاب های سواد رسانه ای

معرفی کتاب سواد رسانه‌ای و مقاومت مصرف‌کنندگان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

سواد رسانه‌ای یک نظام تفسیری و ترجیحی و متأثر از داوری‌های ذهنی و اخلاقی است که مواجهه فرد را با پیام‌های رسانه‌ای (چه در دسترس و چه جستجوگرانه) شکل می‌دهد و موجب می‌شود مخاطبان در استفاده از پیام‌ها و انتخاب آن‌ها مسئولیت بیشتری احساس کنند. در همین راستا تفکر انتقادی به عنوان یک اصل بنیادین در موضوع سواد رسانه‌ای مطرح می‌شود که به تمام اشکال و مفاهیم ارتباطی پیام رسانه‌ها توجه دارد.

هدف این پژوهش بررسی سواد رسانه‌ای و مقاومت مصرف کنندگان شبکه‌های ماهواره‌ای من و تو و جم تی وی است.نتایج حاصله از این پژوهش این است که، اگر مخاطبان یک رسانه از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشند می توانند اطلاعات رسانه ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنند. بر همین اساس، رسانه های جمعی امروز به سمتی پیش می روند که به مخاطبان خود اطلاعاتی را ارائه دهند که از لحاظ علمی و محتوایی اطلاعات درست و قابل استناد باشند. بنابراین می توان گفت مخاطبان می توانند رسانه های جمعی را به یک سمت و سو حرکت دهند و رسانه های جمعی نیز می توانند تغییراتی را در باور، نگرش، افکار و در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.

منبع: https://www.ketabrah.ir

رسانه

 


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

آخرین مطالب
  • .سوادرسانه ای و خانواده....
  • جرایم صورت گرفته در تلگرام
  • توصیه هایی به والدین و کودکان
  • مهم‌ترین جرایم سایبری چیست و چند درصد جرایم کلاهبرداری است؟
  • مهم‌ترین جرایم سایبری چیست و چند درصد جرایم کلاهبرداری است؟
  • آسیب های فضای مجازی
  • گرافیک عاشورایی در رسانه ۳
  • گرافیک عاشورایی ۲
  • توصیه ای به والدین
  • خودآزاری رسانه‌ای! (۱)
آخرین نظرات
  • یا زهرا  
    • یار آسمانی
    • یار مهربان
    • پژوهشکده طاها
    • یار مهربان
    • خانواده و سواد رسانه ای
    • داراب
    در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
  • مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر  
    • مرکز تخصصی نرجس خاتون (س)شاهين شهر
    در همراهی با کودکان در استفاده از رسانه ها
  • یا زهرا  
    • یار آسمانی
    • یار مهربان
    • پژوهشکده طاها
    • یار مهربان
    • خانواده و سواد رسانه ای
    • داراب
    در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
  • یا زهرا  
    • یار آسمانی
    • یار مهربان
    • پژوهشکده طاها
    • یار مهربان
    • خانواده و سواد رسانه ای
    • داراب
    در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
  • انجام پایان نامه در تاثیرات تکنولوژی بر کودکان
  • یا زهرا  
    • یار آسمانی
    • یار مهربان
    • پژوهشکده طاها
    • یار مهربان
    • خانواده و سواد رسانه ای
    • داراب
    در والدین و فضای مجازی
  • حضرت مادر (س)  
    • مطیع ولایت (بسیج طلاب سطح 3 اراک )
    • خاطرات خاکی
    • وصیت عشاق
    • یا زینب کبری
    در والدین و فضای مجازی
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان